USD46,46
%0.03
EURO53,12
%-0.36
EURO/USD1,14
%-0.41
BIST14.729,65
%-0.03
Petrol77,54
%-3.14
GR. ALTIN6.257,43
%0.84
BTC0,000000
%0
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
  1. Haberler
  2. Gündem
  3. Yabancı öğrenciler Türk gençlerine göre avantaj mı sağlıyor?

Yabancı öğrenciler Türk gençlerine göre avantaj mı sağlıyor?

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türkiye’de eğitim alan 350 bin yabancı öğrenciye yapılan imkanlar, Türk gençleri arasında tepkiye neden oluyor. Ülkede bulunan yabancı öğrenci sayısının artmasıyla birlikte, Türk gençlerine sağlanmayan burs ve iş imkanları yabancılara verilirken, Türk gençleri mağdur oluyor. Türkiye’ye eğitim için gelenler arasında farklı ülkelerden gelen binlerce öğrenci bulunuyor, hatta bazıları vatansız. Yabancı öğrenciler, mezun olduktan sonra devlet üniversitelerinde öğretim üyesi olarak atanıyor ve Türk gençlerine oranla daha fazla imkandan faydalanıyorlar.

Özellikle lisansüstü eğitim yapan yabancıların hemen atanması ve yüksek maaş alması Türk gençleri arasında rahatsızlık yaratıyor. Türk gençleri, üniversitelerde öğretim üyesi ve araştırmacı olarak atanabilmek için siyasi bağlantılara ihtiyaç duyarken, yabancılar hemen atanıyor. Ülkede bulunan 3 bin 69 yabancı öğretim üyesi, Türk gençlerinin haklarına gölge düşürüyor ve ülkenin demografik yapısını değiştiriyor.

Türkiye’deki özel üniversitelerde yabancı öğrencilere Türk gençlerinden daha az ücret ödemesi şaşkınlık yaratıyor. Bazı bölümlerde yabancı öğrencilerin Türk öğrencilerden daha az ücret ödemesi, Türk gençler arasında büyük bir haksızlık olarak görülüyor. Örneğin, yabancı öğrencilerin ödediği ücretler Türk gençlerin ödediği ücretlerden daha düşük olabiliyor.

Tüm bu uygulamalar, Türk gençlerinin vatanlarında yabancılardan daha ucuza eğitim almasını engelliyor ve Türk gençlerine ayırılan imkanların yabancılara verilmesine tepkiye yol açıyor. Türk gençleri, kendi ülkelerinde “milliyet farkı” ödeyerek eğitim almalarının mantıksız olduğunu düşünüyor. Bu durum, ülkede eğitim alan yabancı öğrenci sayısının artmasıyla birlikte Türk gençler arasında mağduriyet ve tepkiye neden oluyor.

Yabancı öğrenciler Türk gençlerine göre avantaj mı sağlıyor?
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Gazetemize Abone Olabilirsiniz.

Yeni haberlerden anında haberdar olmak için e-posta aboneliğini hemen başlat.

KAI ile Sohbet Et

KAI ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.