USD46,47
%0.04
EURO53,16
%-0.28
EURO/USD1,14
%-0.31
BIST14.724,55
%-0.07
Petrol77,53
%-3.15
GR. ALTIN6.260,67
%0.89
BTC0,000000
%0
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
  1. Haberler
  2. Sağlık
  3. Samsun’da Eski İlaçlar İçin Toplama Projesi Başladı!

Samsun’da Eski İlaçlar İçin Toplama Projesi Başladı!

featured
Google'da Abone Ol
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Samsun İl Sağlık Müdürlüğü, evlerde biriken kullanılamaz veya son kullanma tarihi geçmiş ilaçların çevreye zarar vermeden bertaraf edilmesini sağlamak amacıyla ‘Akılcı İlaç Kullanımı’ projesini devreye soktu. 2016 yılında Eczacılar Odası ile iş birliği içinde başlatılan bu proje, başlangıçta kısa süreli bir kampanya olarak tasarlandı, ancak zamanla halkın bilinçlenmesi için genişletildi. Proje çerçevesinde, Büyük Cami ve Saathane Meydanı gibi yoğun yerlerde kurulan stantlar aracılığıyla vatandaşların eski ilaçlarını güvenli bir biçimde teslim etmeleri sağlandı. Şu anda, şehrin çeşitli noktalarına kalıcı toplama alanları yerleştirildi.

Projenin sürdürülebilirliğini sağlamak adına sağlık ocakları, eczaneler ve belediyeler ile iş birliği yapılırken, gelecekte okullarda ve halk eğitim merkezlerinde farkındalık seminerleri gerçekleştirilmesi planlanıyor.

“İLAÇLARIN TOPLANMASI GEREKLİLİĞİNİ ANLATIYORUZ”

Samsun İl Sağlık Müdürlüğü’nün yürüttüğü projeyle ilgili açıklamalarda bulunan Dr. Hatice Öz, ilaçların evsel atık olarak uygun noktalarda toplanmasının ve çevreye zarar vermemek için belirli kurallara göre bertaraf edilmesinin önemini vurguladı. Dr. Öz, “Bu projede, ilaçların toplanması gerektiğini anlatan bir sistem kurduk. Halkı bilinçlendirerek, toplanma noktalarının farkındalığını artırmaya çalışıyoruz. 2016’daki ilk kampanyamızdan itibaren, çeşitli alanlarda açtığımız stantlarla vatandaşlarımıza bu süreç hakkında bilgi verdik. Hem sabırlı bir şekilde ilaç topladık hem de vatandaşları doğru bilgilendirdik.” ifadelerini kullandı.

“ÇEVREMİZİ KORUMA YOLUNDA ÖNEMLİ BİR ADIM”

Dr. Öz, projeyi genişleterek toplanma noktalarının sayısını artırdıklarını belirtti ve vatandaşların eski ilaçlarını kolayca teslim edebileceği bir sistem oluşturduklarını ifade etti. “Sağlık ocakları, eczaneler ve belediyelerle iş birliği yaparak bu noktaların halk tarafından bilinmesini sağladık. Çevreyi koruyarak atık ilaçları bertaraf etmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, sosyal medya ve basın aracılığıyla halkı sürekli bilgilendirmeye devam edeceğiz. Samsun halkının duyarlılığı ile çevremizi ve sağlığımızı koruma yolunda önemli bir adım attığımıza inanıyoruz.” şeklinde ekledi.

Samsun’da Eski İlaçlar İçin Toplama Projesi Başladı!

Tamamen Ücretsiz Olarak Gazetemize Abone Olabilirsiniz.

Yeni haberlerden anında haberdar olmak için e-posta aboneliğini hemen başlat.
KAI ile Sohbet Et

KAI ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.