USD46,47
%0.04
EURO53,14
%-0.32
EURO/USD1,14
%-0.38
BIST14.729,65
%-0.03
Petrol77,08
%-3.71
GR. ALTIN6.247,80
%0.68
BTC0,000000
%0
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
  1. Haberler
  2. Gündem
  3. Kaboğlu’ndan Anayasa Açıklaması: “İlk Üç Maddeyi Değiştirmek İçin Hiçbir Neden Yok!”

Kaboğlu’ndan Anayasa Açıklaması: “İlk Üç Maddeyi Değiştirmek İçin Hiçbir Neden Yok!”

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İstanbul Barosu Başkanı Prof. Dr. İbrahim Kaboğlu, anayasanın ilk dört maddesiyle ilgili yaptığı açıklamalarla dikkatleri üzerine çekti. Tepkilere neden olan bu sözlerinde, “Benim sözlerimde ilk dört madde değiştirilebilir demedim. Dokunulabilir demek, güçlendirici bir anlam taşır,” dedi. Kaboğlu, ilave olarak “İlk üç maddeyi değiştirmek için herhangi bir neden yok,” değerlendirmesinde bulundu.

Kaboğlu, Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin kendisi hakkındaki ifadelerine de tepki gösterdi. Bahçeli’nin kişisel olarak kendisine yönelik sözlerinin dava konusu olacağını belirten Kaboğlu, “Dava yoluna başvuracağım,” ifadesini kullandı.

Başkan Kaboğlu, konuyla ilgili şunları söyledi:

– “Bahçeli’nin koalisyon ortağı olduğu 2001 yılında, bizim yirmi yıl boyunca eleştirdiğimiz, insan haklarına saygılı iki ayrı kavram söz konusuydu.”

– “1982 Anayasası, 1961 Anayasası’na göre insan hakları felsefesi açısından hak ve özgürlükler açısından bir gerileme yaşanmıştır.”

– “2001’de, 14. maddeye ‘insan haklarına dayanan cumhuriyet’ ifadesinin eklenmesiyle aslında madde 2’deki insan haklarına saygılı ibaresinin anlamı değiştirilmiştir. Anayasa Mahkemesi, özellikle Can Atalay kararında bu durumu çok iyi uyguladı. Özgürlük lehine yapılan bir yorumdu.”

– “Aynı yıl, anayasa madde 10’da yapılan değişim, eşitliğin genişletilmesi açısından olumlu bir gelişme olmuştur.”

Kaboğlu, anayasanın ilk dört maddesi hakkında ise şu açıklamayı yaptı:

– “Sözlerimde ilk dört madde değiştirilebilir demedim. Dokunulabilir demek, güçlendirici bir anlam taşır. Tıpkı 2001’de yapıldığı gibi.”

Ayrıca, 2007-2017 yılları arasında yapılan değişikliklerin demokratik devlet açısından aşındırma etkisi yarattığını da sözlerine ekledi. 2017 değişikliğinin, değişmez madde olan ikinci maddenin özünü boşaltmış olduğunu belirtti.

Kaboğlu, anayasal yıkım sürecinin mimarları hakkında da değerlendirmelerde bulundu:

– “Anayasal yıkım sürecinin mimarlarının bunu söylemesi belirli bir anlam taşır. Benim gibi, 50 yıllık meslek yaşamında insan haklarına dayanan, laik ve demokratik cumhuriyeti her ortamda savunan birinin söylemesi ise çok farklıdır.”

Kaboğlu, açıklamalarını hukukçulara seslenerek bitirdi:

– “Orada ben teknik olarak hukukçulara ve avukatlara sesleniyordum.”

Cumhur İttifakı ile kendisinin ve yol arkadaşlarının yollarının farklı olduğunu vurgulayan Kaboğlu, “Onlar Türkiye Yüzyılı diyor, biz ise Cumhuriyetin İkinci Yüzyılı diyoruz,” şeklinde ifade etti.

Kaboğlu, kendisine yöneltilen eleştiriler karşısında şu şekilde savunma yaptı:

– “Beni kampanya sırasında üç konuda belden aşağı vurdular. Kaboğlu artık avukatlık yapmıyor, ‘yetmez ama evetçi’ deniyor ve değişmez maddelerin değiştirilmesi istendiği söyleniyor.”

Son olarak, Ekrem İmamoğlu ve Mansur Yavaş hakkında, “Ekrem Bey’i farklı bilgilendirdiler, Mansur Bey’i de… Ankara’da bazı çevreler insanları kuşatıyor,” dedi. Kaboğlu, en önemli sorunun anayasalara saygı duymamak olduğunu, yasama, yürütme ve yargının bu konuda yükümlülüklerini yerine getirmediğini belirtti.

Kaboğlu, “İlk üç maddeyi değiştirmek için herhangi bir neden yok. Üçüncü maddeye yönelik hassasiyetimiz sadece hamasi söylemlerle sınırlı değil. Kanal İstanbul’un yapılması anayasaya aykırıdır. Ülkenin delik deşik edilmesi de anayasaya aykırıdır,” diyerek konuşmasını tamamladı.

Kaboğlu’ndan Anayasa Açıklaması: “İlk Üç Maddeyi Değiştirmek İçin Hiçbir Neden Yok!”
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Gazetemize Abone Olabilirsiniz.

Yeni haberlerden anında haberdar olmak için e-posta aboneliğini hemen başlat.

KAI ile Sohbet Et

KAI ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.