USD46,50
%0.05
EURO52,78
%-0.29
EURO/USD1,13
%-0.33
BIST14.397,89
%-0.97
Petrol75,78
%-1.33
GR. ALTIN6.075,75
%-1.1
BTC0,000000
%0
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
  1. Haberler
  2. Gündem
  3. İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanı: ‘Antalya’daki Teleferik Kazasında İhmal Var’

İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanı: ‘Antalya’daki Teleferik Kazasında İhmal Var’

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Üsküdar Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Nuri Bingöl, Antalya’daki teleferik kazasıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Bingöl, teleferiğin tasarım aşamasında mesafelerin daha kısa tutulup direklerin mukavemetlerinin artırılması gerektiğini ifade etti. Kazanın ardından devrilen direğin tüm aşamalarının incelenmesi gerektiğini belirtti. Bingöl, teleferiğin 7 yıldır kullanıldığını ve geçmiş bakımlarında eksiklik olabileceğini dile getirdi.

Bingöl, direğin devrilmesi durumunun ihmal veya hata olarak değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekerek, kurulum aşamasında hesaplamaların önemini vurguladı. Ayrıca, teleferikte bulunan kabinin 8 kişilik olduğunu ve yolcuların eğitimle bindirilmesi gerektiğini belirtti. Emniyet kemeri sisteminin olmamasının ise insanların güvenliğini tehlikeye attığını söyledi. Bingöl, teleferik kazasıyla ilgili yaptırımların hukuki boyutunu da değerlendirdi.

Kurtarma çalışmaları sırasında güvenliğin ön planda olması gerektiğini ifade eden Bingöl, hızlı indirmenin değil güvenli indirmenin önemli olduğunu belirtti. Teleferik kazasında acil durum tahliye sisteminin olup olmadığının da göz önünde bulundurulması gerektiğini dile getirdi. Bingöl, bakım yapan firmaların ucuz fiyat vererek kaliteden ödün vermesinin önemli olduğunu vurguladı. Denetimlerin titizlikle yapılması gerektiğini söyleyerek, periyodik bakımların ihmal edilmemesi gerektiğini dile getirdi.

Asansör ve lunaparklarda da benzer kazaların yaşandığına değinen Bingöl, bu tür yerlerde yapılan denetimlerin önemine dikkat çekti. Asansörlerin yeşil etiketli olması gerektiğini belirterek, kırmızı etiketli asansörlerin kullanılmaması gerektiğini söyledi. Bingöl, bakım onarımlarının geçiştirici şekilde yapılmaması gerektiğini vurguladı. Sonuç olarak, Bingöl, teleferik kazasından ders çıkarılması gerektiğini ve güvenliği ön planda tutmanın önemini vurguladı.

İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanı: ‘Antalya’daki Teleferik Kazasında İhmal Var’
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Gazetemize Abone Olabilirsiniz.

Yeni haberlerden anında haberdar olmak için e-posta aboneliğini hemen başlat.

KAI ile Sohbet Et

KAI ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.