USD46,57
%0.02
EURO53,05
%0.01
EURO/USD1,14
%0.01
BIST14.539,61
%-1.29
Petrol76,73
%0.17
GR. ALTIN6.129,91
%-0.21
BTC0,000000
%0
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
  1. Haberler
  2. Gündem
  3. Doğayla İç İçe Tatil: Milli Parklar ve Tabiat Parkları Dolup Taştı!

Doğayla İç İçe Tatil: Milli Parklar ve Tabiat Parkları Dolup Taştı!

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Doğa ve açık hava severler, 6-14 Nisan tarihleri arasındaki tatil döneminde DKMP Genel Müdürlüğü’ne bağlı tabiat parklarına ve milli parklara akın etti. Bu süre zarfında 2 milyon 906 bin 385 kişi, bahsi geçen alanları ziyaret etti. En fazla ilgi gören yer ise 278 bin 748 ziyaretçiyle Ormanya Tabiat Parkı oldu. Beydağları Sahil Milli Parkı, Marmaris Milli Parkı, Beyşehir Gölü Milli Parkı ve Burç Tabiat Parkı da listenin devamındaki popüler destinasyonlardı.

Geçen yıl bayram tatilinde 1 milyon 333 bin 718 kişiyi ağırlayan korunan alanlar, doğaseverleri bu yıl da ağırlamaktan mutluluk duydu. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, DKMP Genel Müdürlüğü tarafından korunan bu alanların kaynak değerlerini koruma çabalarının devam ettiğini belirtti. Uzun tatil dönemlerinde doğa etkinliklerine ilgi gösteren vatandaşların ihtiyaçlarını karşılamak adına çeşitli düzenlemeler yapıldığına dikkat çeken Yumaklı, tanıtım merkezleri, konaklama tesisleri, seyir terasları, tur güzergahları ve macera parkurları gibi projelerin geliştirildiğini vurguladı. Korunan alanların gelecek nesillere aktarılması için ellerinden geleni yaptıklarını dile getirdi.

Yumaklı, her yıl daha fazla vatandaşın korunan alanlarda vakit geçirmesini sağlamayı amaçladıklarını belirtirken, doğa severlerin bu alanlardan mutlu ayrılmalarının kendilerini motive ettiğini ifade etti. Ülkemizin doğal güzelliklerini korumayı ve geliştirmeyi sürdüreceklerini vurgulayan Yumaklı, vatandaşların tabiat parkları ve milli parklardan güzel anılarla ayrılmalarının önemine dikkat çekti. Doğal güzelliklerin korunması ve artırılmasında kararlı olduklarını belirterek, bu yönde çalışmalarına devam edeceklerini sözlerine ekledi.

Doğayla İç İçe Tatil: Milli Parklar ve Tabiat Parkları Dolup Taştı!
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Gazetemize Abone Olabilirsiniz.

Yeni haberlerden anında haberdar olmak için e-posta aboneliğini hemen başlat.

KAI ile Sohbet Et

KAI ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.