USD46,50
%0.05
EURO52,89
%-0.09
EURO/USD1,14
%-0.13
BIST14.539,61
%0
Petrol76,26
%-0.7
GR. ALTIN6.118,94
%-0.39
BTC0,000000
%0
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
  1. Haberler
  2. Dünya
  3. ABD’nin Sınır Dışı Ettiği Kolombiyalılar Ülkelerine Döndü

ABD’nin Sınır Dışı Ettiği Kolombiyalılar Ülkelerine Döndü

featured
Google'da Abone Ol
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Amerika Birleşik Devletleri, düzensiz göçmenleri yakalayarak sınır dışı etme sürecini kararlılıkla sürdürüyor. Bu çerçevede, Kolombiya Hava Kuvvetlerine ait iki uçak, Bogota’daki askeri havaalanına, aralarında kadın ve çocukların da bulunduğu toplam 201 düzensiz göçmeni getirerek önemli bir adım attı.

Göçmenler, havaalanında Kolombiya’nın çeşitli devlet kurumlarının temsilcileri tarafından karşılandılar. Bu kurumlar arasında Cumhurbaşkanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Kolombiya Hava-Uzay Kuvvetleri, Göçmenlik Ofisi, Kolombiya Aile Refahı Enstitüsü, Ombudsmanlık Ofisi, Bogota Belediye Başkanlığı ve Kolombiya Kızılhaçı yer aldı. Bu girişim, ülkedeki düzensiz göçmenlerin durumu üzerindeki hassasiyeti bir kez daha gözler önüne serdi.

Kolombiya Cumhurbaşkanı Gustavo Petro, sosyal medya platformu X’te bir açıklama yaptı. Petro, göçmenlerin durumu hakkında “Onlar Kolombiyalı, özgür ve onurlu bireylerdir; sevdikleri ana vatanlarına döndüler. Göçmenler suçlu değildir; çalışmak, ilerlemek ve hayatlarını sürdürmek isteyen insanlardır.” ifadelerini kullandı. Bu mesaj, göçmenlerin insan hakları ve onurları açısından önemli bir özelliği ön plana çıkardı.

Kolombiya yetkilileri, göçmenlere gerekli desteğin sağlanacağı ve şehirlerine güvenle dönebilmek için her türlü önlemin alınacağı bilgisini verdiler. ABD’den sınır dışı edilecek Kolombiyalı göçmenlerin kademeli olarak ülkeye getirileceği ve bu süreçte göçmenlerin refahı için gerekli adımların atılacağı belirtiliyor.

Ancak sürecin başlangıcında, Kolombiya Cumhurbaşkanı Gustavo Petro, 26 Ocak’ta ABD’den sınır dışı edilen Kolombiyalı göçmenleri taşıyan uçakların ülkeye inişine izin vermemişti. Petro, ABD’nin Kolombiyalı göçmenlere suçlu muamelesi yapmamaları gerektiğini vurguladı. “ABD, Kolombiyalı göçmenleri taşıyan uçakların topraklarımıza girişine izin vermemelidir. Biz göçmenleri kabul etmeden önce ABD’nin onlara onurlu şekilde muamele edilmesi için bir protokol oluşturması gerekiyor.” dedi.

Bu açıklama, ABD Başkanı Donald Trump’ın da tepkisini çekti. Trump, Kolombiya’nın uçakların inişine izin vermemesi nedeniyle ülkeye tarife ve yaptırım uygulanması talimatı verdi. Kolombiya’dan ABD’ye giren tüm mallar için acil olarak yüzde 25 gümrük vergisi uygulanmasını isteyen Trump, bu oranın bir hafta içinde yüzde 50’ye yükseleceğini belirtti.

Abd, aynı zamanda Kolombiya devlet yetkilileri ve yakın aile bireyleri için vize kısıtlaması kararı aldığını duyurdu. Bu gelişmelere rağmen Petro, Trump’ın gümrük vergisine misilleme yapılacağını ifade etti. Son gelişme olarak, Beyaz Saray Kolombiya’nın ABD tarafından hava yoluyla sınır dışı edilen düzensiz göçmenleri taşıyan uçakların ülkeye inişini kabul ettiğini duyurdu.

ABD’nin Sınır Dışı Ettiği Kolombiyalılar Ülkelerine Döndü

Tamamen Ücretsiz Olarak Gazetemize Abone Olabilirsiniz.

Yeni haberlerden anında haberdar olmak için e-posta aboneliğini hemen başlat.
KAI ile Sohbet Et

KAI ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.