USD46,48
%0.03
EURO52,93
%-0.4
EURO/USD1,14
%-0.43
BIST14.539,61
%-1.29
Petrol76,64
%-1.14
GR. ALTIN6.186,95
%-1.2
BTC0,000000
%0
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
  1. Haberler
  2. Dünya
  3. İran’da Aşırı Sıcaklar: Tüm Kamu Kurumları Tatil Edildi

İran’da Aşırı Sıcaklar: Tüm Kamu Kurumları Tatil Edildi

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İran’da aşırı sıcaklar nedeniyle alınan kararla ilgili haberde, ülkede mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklıkların genel bir sorun olduğu vurgulanmaktadır. Bu durum üzerine İran Hükümeti Bilgilendirme Konseyi, halkın sağlığını korumak ve enerji tüketimini yönetmek amacıyla tüm kamu kurumlarının tatil edilmesi kararını almıştır. Bu karara göre, yarın tüm kamu kurumları ve bankalar kapalı olacak ve sadece yardım hizmetleri devam edecektir. Bugün elektrik tüketimi rekor seviyeye ulaşan ülkede bazı bölgelerde hava sıcaklıklarının 50 dereceye kadar çıktığı belirtilmektedir. Tahran’da ise hava sıcaklığının 41 derece olduğu bilgisi verilmiştir.

İran’daki aşırı sıcaklar nedeniyle elektrik tüketiminin artmasıyla ilgili Tevanir adlı elektrik dağıtım şirketinin Genel Müdürü Mustafa Recebi Meşhedi’nin açıklamalarına da yer verilmektedir. Meşhedi, ülke genelindeki ortalama sıcaklıkların geçen yıla göre arttığını ve bu durumun elektrik tüketiminde aşırı yüklenmeye neden olduğunu ifade etmiştir. Bu durumu değerlendiren Tevanir, başkent Tahran’da kamu ve özel sektör için tatil ilan edilmesini önermiştir. Konuyla ilgili alınan kararlar doğrultusunda, ülke çapında enerji tüketimi ve halk sağlığı konularında önlemler alınmıştır.

Habere göre, sıcakların etkisiyle İran’da 24 Temmuz’da elektrik tüketimi rekor seviyeye ulaşmış, bu durumun devam etmesi halinde elektrik dağıtımının sıkıntı yaşanabileceği belirtilmiştir. Bu nedenle ülke genelinde alınan tatil kararı, enerji tüketimini dengelemek ve halkın sağlığını korumak amacıyla hayata geçirilmiştir.

Sonuç olarak, İran’da aşırı sıcaklar nedeniyle alınan tedbirler doğrultusunda tüm kamu kurumlarının yarın tatil edilmesi kararı alınmıştır. Bu kararın temel amacı, hem enerji tüketimini dengelemek hem de halk sağlığını korumaktır.Ülke genelindeki aşırı sıcakların neden olduğu elektrik tüketimindeki artış da dikkate alınarak, ilgili kurumlar tarafından alınan önlemler doğrultusunda halkın ve ülkenin güvenliği sağlanmaya çalışılmaktadır.

İran’da Aşırı Sıcaklar: Tüm Kamu Kurumları Tatil Edildi
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Gazetemize Abone Olabilirsiniz.

Yeni haberlerden anında haberdar olmak için e-posta aboneliğini hemen başlat.

KAI ile Sohbet Et

KAI ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.