USD46,50
%0.01
EURO53,02
%0.01
EURO/USD1,14
%-0.01
BIST14.539,61
%-1.29
Petrol76,73
%0.17
GR. ALTIN6.143,37
%0.01
BTC0,000000
%0
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
  1. Haberler
  2. Gündem
  3. Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, Akaryakıt Satışlarında Yeni Sistem Açıkladı

Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, Akaryakıt Satışlarında Yeni Sistem Açıkladı

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, vergi sistemindeki adalet ve verimliliği artırma hedefleri doğrultusunda önemli adımlar attıklarını belirtti. Bu kapsamda, akaryakıt sektöründe denetimi güçlendirmek ve kayıt dışılıkla mücadele etmek amacıyla, yeni nesil ödeme kaydedici cihazlarla plaka tanıma sistemi geliştirdiklerini açıkladı. Şimşek, bu sistem sayesinde, akaryakıt satışlarında araç plakalarının otomatik olarak kaydedileceğini ve manuel girişlerin 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren mümkün olmayacağını ifade etti.

Bakan Şimşek’in açıklamalarına göre, Türkiye’deki vergi mükelleflerinin sahip olduğu 8 milyon aracın yalnızca 2,5 milyonunun özel taşıt tanıma sistemlerini kullandığı belirtildi. Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi’nin hayata geçirilmesiyle, 5,5 milyon ticari aracın da sisteme dahil edilmesi ve yıllık 490 milyar liralık akaryakıt alımının dijital ortamda izlenmesi hedefleniyor. Bu sayede, vergi mükelleflerine ait araçlar sisteme entegre edildiğinde, 713 milyar liralık akaryakıt tüketimi dijital izleme altına alınacak.

Yeni geliştirilen sistem, akaryakıt istasyonlarına ve araçlara entegre edilecek teknolojik cihazlar ve yazılımlarla donatılmış bir altyapıyı içeriyor. Araçların yakıt dolum noktalarına monte edilecek olan “taşıt tanıma birimi” ve akaryakıt pompalarına eklenen “taşıt tanıma okuyucusu” sayesinde, araçların kimlik bilgileri güvenli bir şekilde ödeme sistemlerine aktarılacak. Bu yenilikçi yaklaşımın, akaryakıt alım işlemlerini daha verimli ve güvenli hale getireceği vurgulandı.

Ayrıca, sistemin tüm paydaşlar için bilgi ve işlem girişlerinin yapılabileceği bir web portalı ve destek hizmetleri sunan bir çağrı merkezinin de devreye alınacağı belirtildi. Veri merkezlerinde, uygulama tarafından üretilen verilerin elektronik olarak saklandığı, analiz edildiği ve izlenebildiği ifade edildi. Bu entegre sistemin, yakıt alım sürecini otomatize ederek, tüm cihazların güvenli bir iletişim ağı içinde çalıştığını garanti ettiği ifade edildi.

Şimşek, bu sistemin aynı zamanda gerçekleştirilen her yakıt ikmal işlemini doğrulamak için toplanan verilerin güvenli bir şekilde saklanacağını ekledi. Akaryakıt sektöründeki usulsüz fiş ve fatura düzenlemeleri sonucu oluşan vergi kayıplarının önüne geçilmesi hedeflenirken, bireysel araç sahiplerinin sisteme gönüllü olarak katılımının beklendiği de belirtildi.

Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, Akaryakıt Satışlarında Yeni Sistem Açıkladı
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Gazetemize Abone Olabilirsiniz.

Yeni haberlerden anında haberdar olmak için e-posta aboneliğini hemen başlat.

KAI ile Sohbet Et

KAI ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.