USD46,52
%0.02
EURO52,95
%0.17
EURO/USD1,14
%-0.01
BIST14.331,21
%0
Petrol73,16
%-0.96
GR. ALTIN5.958,12
%-0.37
BTC0,000000
%0
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Susuz Tarlada İlk Arpa Hasadı: Çiftçiye Altın!

Susuz Tarlada İlk Arpa Hasadı: Çiftçiye Altın!

featured
Google'da Abone Ol
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

MARDİN’de susuz tarlada ekilen arpanın ilk hasadı, Kızıltepe Ovası’nda gerçekleştirildi. 125 dönüm araziden elde edilen ilk mahsul, 4 ton verimle dikkat çekti. İlk arpanın kilosu 12 liradan satışa sunulurken, hasadı yapan çiftçiye gram altın hediye edildi.

Türkiye’nin önde gelen tahıl üretim merkezlerinden biri olan Mardin’de, bu sezonun ilk arpa hasadı Kızıltepe Ovası’nda yapıldı. Susuz yöntemle gerçekleştirilen hasat sonucu elde edilen arpa, Hububat Ticaret Merkezi’nde kilosu 12 liradan satışa sunuldu. İlk hasadı gerçekleştiren Aktulga Mahallesi’ndeki çiftçi Mehmet Faruk Badilli’nin ürettiği yeni mahsul, zahireci Hacı Süer tarafından satın alındı. Badilli’ye, bu başarılı hasat dolayısıyla gram altın armağan edildi.

‘ÇİFTÇİLERİMİZ BİZİM İÇİN ALTINDAN DAHA KIYMETLİDİR’

Hububat Ticaret Merkezi Başkanı Mehmet Şerif Öter, bu yıl 125 dönüm arazide yaklaşık 4 ton verim beklediklerini ifade etti. Öter, “Bu sene 2025 yılı arpa hasadı yapıldı ve bugün Hububat Merkezimize ulaştı. Geçen yıl 7 Mayıs’ta Örencik köyünde hasat yapılmıştı. Bu yıl ise Aktulga köyünde hasat gerçekleştirildi. Geçen sene komşu köylerde dönüme 400 kilo verim alınmıştı. Bu yıl ise 125 dönümde yaklaşık 4 ton hasat, dönüm başına 30-32 kiloya tekabül ediyor. Bu miktar biçerdöver masrafını karşılamıyor, çünkü tarlanın sahibi biçmiş. Çiftçilerimize destek olmak adına ilk ürünü açık artırmaya çıkarıyoruz. İlk arpayı getiren Mehmet Faruk Badilli’nin ürününü alan zahireci Hacı Süer oldu. Öncelikle çiftçilerimize hayırlı olsun. Tarım sektörü, zahireciler ve bu alandaki tüm paydaşlarımıza bol kazanç dileriz. Her yıl geleneksel hale getirdiğimiz gibi, ilk ürünü getiren çiftçimize altın hediye ediyoruz. Bugün de Mehmet Faruk Badilli’ye altını takdim edeceğiz. Bizim için çiftçiler, altından daha kıymetlidir. Çiftçiler ülkenin temelini oluşturuyor; soframıza gelen her şey, onların alın teriyle ortaya çıkıyor” dedi.

‘KOMŞU KÖYÜMÜZLE ORTAKLAŞA EKİYORUM’

Çiftçi Mehmet Faruk Badilli, “Bu yıl kuru arazilerde her yıl ortalama 1000 dönüm ekim yapıyorum. Bu yıl da komşu köyümle birlikte ortaklaşa ürün yetiştirmekteyim. Bölgemiz ve tüm çiftçilerimiz için hayırlı olmasını diliyorum” ifadelerini kullandı.

Zahireci Hacı Süer de yeni sezonun bereketli geçmesini temenni etti.

Susuz Tarlada İlk Arpa Hasadı: Çiftçiye Altın!

Tamamen Ücretsiz Olarak Gazetemize Abone Olabilirsiniz.

Yeni haberlerden anında haberdar olmak için e-posta aboneliğini hemen başlat.
KAI ile Sohbet Et

KAI ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.